Дом дзiцяцi №1

для дзяцей з арганічным паражэннем цэнтральнай нервовай сістэмы і псіхікі

г. Мінск, праспект Газеты "Праўда", 32

8 (017) 396-39-79

e-mail: info@domrebenkaminsk.by

e-mail: info@domrebenkaminsk.by 8 (017) 396-39-79 г. Мінск, праспект Газеты "Праўда", 32

У дом дзіцяці паступаюць дзеці ва ўзросце ад нуля да трох гадоў. Гэта дзеці з сацыяльна-неспрыяльных сем'яў або пакінутых без папячэння бацькоў. Дзеці, у асноўным аслабленыя, маюць адхіленні ў разумовым і фізічным развіцці, яны цяжэй навучаюцца і павольней развіваюцца - часта ўзнікае затрымка тэрмінаў ўзнікнення і якаснае своеасаблівасць ўсіх відаў дзіцячай дзейнасці і псіхалагічных новаўтварэнняў. Парушаныя і паводніцкія рэакцыі, дзеці, як правіла, лёгка ўзрушваюцца, клапатлівыя.

Адсутнасць матчынай клопаты ва ўсіх выхаванцаў дамоў дзіцяці ўскладняе працэс выхаваўчых і рэабілітацыйных мерапрыемстваў, а таксама прымушае ствараць новыя арганізацыйныя формы працы ўстановы, якія дазваляюць наблізіць умовы знаходжання дзяцей да сямейнага асяродку.

Асноўным прынцыпам нашай педагагічнай дзейнасці з'яўляецца стварэнне ўмоў, набліжаных да хатніх. Кожны дарослы, які працуе з дзіцем, суправаджае яго ўвесь перыяд знаходжання ў установе, становячыся яму найбольш блізкім чалавекам, ствараючы яму пачуццё абароненасці і любові.

З першых месяцаў жыцця дзіця уключана ў адукацыйны працэс у адпаведнасці з узростам і індывідуальнымі асаблівасцямі - станам здароўя, узроўнем развіцця дзіцяці, яго псіхічнымі асаблівасцямі. Для кожнага дзіцяці карэкціруючыя мерапрыемствы падбіраюцца індывідуальна - медыцынская, педагагічная, лагапедычная, псіхалагічная дзейнасць ўзаемазлучаная, скарэкціравана на пэўныя праблемы пэўнага дзіцяці.

Карэкцыйна-развiваючае суправаджэнне выхаванцаў рэалізуецца ў планаванні і правядзенні карэкцыйна-развіваючых заняткаў і рэабілітацыйных мерапрыемстваў.

Пры паступленні дзіцяці праводзіцца дыягностыка для выяўлення кірункаў працы. У мэтах вырашэння пастаўленых задач гэтага этапу эфектыўна праводзяцца індывідуальныя і групавыя гульні-заняткі, накіраваныя на стымуляцыю зносін і арганізацыю ўзаемадзеяння. Вядзецца сістэматычная і мэтанакіраваная праца па фарміраванні адносін да навакольнага свету, развіццю валявых памкненняў у дзяцей. Асаблівая ўвага надаецца ўзгодненасці дзеянняў медыка-педагагічнага персаналу, захавання агульнага падыходу да дзіцяці ў групе.

Для дзяцей з цяжкай і сачэтанай паталогіяй, у клінічнай карціне якіх вылучаюцца парушэнні руху, эмацыйна-валявой сферы, паводзін, прыярытэтным напрамкам выхаваўчай і карэкцыйна-развiваючай працай з'яўляецца фарміраванне зносін, у прыватнасці, фарміраванне камунікатыўных навыкаў і зносін дзіцяці з дарослымі ў працэсе іх сумеснай дзейнасці.

Акрамя традыцыйных выхаваўчай заняткаў эфектыўнымі ў працы з дзецьмі ў доме дзіцяці з'яўляюцца такія формы работы, як iгратэрапiя, мастацкая тэрапія.

Дадзеныя формы працы абапіраюцца, перш за ўсё, на эмацыйна-валявую сферу, якая выконвае ролю рэгулятара паводзін дзіцяці на аснове адлюстравання значнасці розных сітуацый для яго жыццядзейнасці.

 

Асаблівае месца ў працы з дзецьмі, якія знаходзяцца ва ўмовах дома дзіцяці, адводзіцца выкарыстанню элементаў выяўленча-тэрапеўтычных тэхналогій у рэжымных момантах, якія дазваляюць досыць эфектыўна скаррагiраваць цэлы шэраг праблем:

цяжкасці эмацыйнага зносін;

стрэс і дэпрэсію;

імпульсіўнасць эмацыйных рэакцый;

эмацыйную депрівацыю дзіцяці;

скажонае фарміраванне «Я-канцэпцыі» і інш.

 

 Ва ўстанове распрацавана адукацыйная праграма, якая ўключае пяць адукацыйных вобласцей:

- сацыяльна-камунікатыўнае развіццё;

- пазнавальнае развіццё;

- маўленчае развіццё;

- мастацка-эстэтычнае развіццё;

- фізічнае развіццё.

 

Праграмай прадугледжаны наступныя віды дзіцячай дзейнасці:

- гульнявая, якая ўключае сюжэтна-ралевую гульню, гульню з правіламі і інш .;

- камунікатыўная (зносіны і ўзаемадзеянне з дарослымі і аднагодкамі);

- пазнавальна-даследчая (даследаванне аб'ектаў навакольнага свету і эксперыментавання з імі);

- самаабслугоўванне;

- музычная (ўспрыманне і разуменне сэнсу музычных твораў, спеў, музычна-рытмічныя рухi, гульні на дзіцячых музычных інструментах);

- ўспрыманне мастацкай літаратуры і фальклору;

- канструяванне з рознага матэрыялу, уключаючы канструктары, модулі, паперу, прыродны і іншы матэрыял;

- выяўленчая (маляванне, лепка, аплікацыя);

- рухальная (авалоданне асноўнымі рухамі) - розныя формы актыўнасці.

   

 Але першачарговымі вядучымі напрамкамі ў рабоце ўсяго персаналу дома дзіцяці з'яўляюцца:

- стварэнне ўмоў для паспяховай адаптацыі, эмацыйнага дабрабыту, максімальнае нівеліраванне праяў псіхічнай дэпрывацыі;

- педагагічная рэабілітацыя з першых дзён паступлення дзяцей ва ўстанову;

- своечасовая дыягностыка і кантроль за развіццём дзіцяці.

 

Для вырашэння задач па сацыяльнай адаптацыі дзяцей у доме дзіцяці створана аптымальная прадметна-развіваючая серада, якая спрыяе эмацыйнаму дабрабыту і якая забяспечвае комплекснае развіццё выхаванцаў.

Президент Республики Беларусь
Минский городской исполнительный комитет
Комитет по здравоохранению Мингорисполкома
Профессор
Министерство здравоохранения Республики Беларусь
Мед. университет
Минсксанавтотранс
Информационная медицинская телесвязь
Белорусский государственный медицинский колледж
Клопат
OO Raik
БелМАПО
НАЦИОНАЛЬНЫЙ ЦЕНТР УСЫНОВЛЕНИЯ
Dadomu
Национальный правовой интернет-портал РБ
Минский государственный медицинский колледж
Здоровые люди
tibo
Главное управление внутренних дел
ЦУР
Перепись населения
Портал рейтинговой оценки качества оказания услуг организациями Республики Беларусь
Детский правовой сайт